Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

Pokaz filmów krótkometrażowych nominowanych do Oscara

Miejski Ośrodek Kultury zaprasza na pokazy filmów krótkometrażowych, nominowanych do Oscara. 19.05.2022 godz. 20.00 – Krótkometrażowe Filmy Aktorskie Nominowane do OSCARA 23.06.2022 godz. 20.00 – Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do OSCARA Bilety:

Koncert charytatywny i finisaż wystawy

Już w najbliższą sobotę, 28 maja o godz. 19.00 na scenie klubowej Centrum Kultury odbędzie się koncert charytatywny. W tym samym dniu o godzinie 18.00 w Galerii Edukacji Twórczej MOK

Czekacie na Legendy o Ziemi Głogowskiej?

Legendy o Ziemi Głogowskiej to 150 stron tekstu ilustrowanego obrazkami. Najnowsza publikacja Towarzystwa Ziemi Głogowskiej i Miejskiego Ośrodka Kultury będzie dostępna już o najbliższego piątku (21.01). Do sprzedaży i głogowskich

Seniorzy z Domu Dziennego Pobytu obchodzą Święto Chleba

W domu Dziennego Pobytu odbyły się XVII obchody Święta Chleba. – Mamy bogatą ofertę dla seniorów w każdy dzień. Dajemy im możliwość spotykania się w naszym Domu. Dzień chleba to szczególne

Performance na głogowskim rynku

Od 30 lipca do 1 sierpnia na głogowskim rynku odbędzie się performance Solaris przygotowany przez Fundacja Otwarta Pracownia Twórcza. –Głogów jak wiadomo jest jednym z najstarszych miast w Polsce; miejscem

Spotkanie autorskie z prof. Krzysztofem Heyke

Stowarzyszenie Głogowskiej Edukacji Kresowej zaprasza na spotkanie  autorskie z prof. Krzysztofem Heyke, które odbędzie się 2 września o godz. 18.00  w Teatrze Andreasa Gryphiusa. Będzie także transmitowane online na stronie FB Głogowskiej Edukacji

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź